Sándor Erzsi megnyitója a 8. LIFT Fesztiválon

Megértem, hogy ez az este már csak a horror és a zombik felöl közelíthető, és lassan világos számomra a vámpírok jelentősége is. Azt hiszem, ebben a körben Fülöpné Erdő Mária olyan ismertséget vívott ki magának, amilyet a saját köreiben szeretne, de ott aligha álmodhat róla. Ő ugyanis az a nő, aki buzgó katolikus tankönyvszerzőként jegyzi a negyedik általános iskolások hittankönyvét. Most kevéssé mennék bele, hogy mit keres egy hittankönyv az állami iskolában, legyen elég annyi, hogy kikérem magamnak, hogy keres ott valamit egyáltalán. Azt meg aztán még jobban, hogy e tankönyv írója szerint a homoszexualitást, a bibliát citálva súlyos, halálos bűnnek írja le Fülöpné Erdő Mária, főiskolai tanár, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola  rektora. Itt volna a helye a zombik és rémek mellett, mert aki negyedikes gyerekeket képes ezzel ijesztgetni, azt magas helyi értéken jegyzik az ártó szörnyek között. A gyerekek túlnyomóan éppen ebben a kontextusban, és az ő könyvéből, az értelmetlenül politikaivá tett hittan órán hallanak majd először a homoszexualitásról, és hála neki, egyből halálos bűnként. Ez szuper. Fülöpné Erdő Máriának helye van a zombik és egyéb szörnyek között. Oda nem kellenek érvek, gondolatok, vélemények, ahol elég a bibliára hivatkozni. Ó- vagy újszövetség, szinte mindegy is, ha fel lehet használni a melegek ellen. A Biblia az érvek tárháza.

Fülöpné Erdő Mária biztos értőn tudna válaszolni arra kérdésre is, hogy mi legyen azokkal, akik például szombatonként dolgoznak, ami Mózes 2. könyvében (35/2) szerint halálos bűn. Kedves Fülöpné Erdő Mária, ha bemegyek a CBA-ba szombaton, erkölcsi alapom van saját kezűleg megölni a hentespultost, ha a tisztátalan párizsit szeleteli nekem? Mert a biblia világos utasítást ad erre az esetre. Aki szombaton melózik, azt meg kell ölni és pont. Jut eszembe, párizsi. Mi legyen azokkal, akik e tisztátalan állat húsából esznek? Akár felvágott, akár a magyar keblet és gyomrot duzzasztó hungarikumnak számító pörkölt formájában?  Erre is ki kellene térni kedves Fülöpné Erdő Mária, mert elveszünk az út helyes megmutatása nélkül. Hiszen aki a halott disznóhoz csak hozzáér, már az is halálos bűnt követ el. Egyenlő megítélés alá esik tehát a disznótoron való kolbásztöltés és a homoszexualitás? Csak azért, mert a kolbásztöltés gesztusa olyan, amilyen? Mit gondoljunk erről, rektornő? Arról sem beszél világosan a biblia, bár erkölcsi kérdéseket felvet, hogy mi legyen azokkal, akik a politikai tőkéjük kovácsolása érdekében nem riadnak vissza semmitől, ha az hatalmat, pénzt, befolyást jelent nekik. Akkor simán egymásnak ugraszthatják a barátaikat, a szomszédaikat, titkolózásba és álszentség bűnébe kényszeríthetik a családtagjaikat, akár még negyedikes hittankönyvet is írnak, csak azért, hogy megfeleljenek a hatalom diktálta követelményeknek, ami nem kér tőlük többet, csak a lelküket, de azt legalább busásan megfizeti. Ők pedig adják, és aztán fáradnak a kifizető pénztárhoz. Ez az igazi horror teljesítmény, és tényleg, lehet mondani, hogy becsületesen teljesítenek a buzgó keresztények. Igazi zombiország leszünk végre, minden a helyére kerül. A fogsoruk is nyakunkon.

Bár vér ügyben finnyásak egy kicsit. Tiszanánán ugyanis az Egyenlő Bánásmód hatóságnak kellett igazolnia azt, hogy egy leszbikus kapcsolatban élő pár vére ugyanolyan jó, mint mondjuk Fülöpné Erdő Máriáé, már amennyiben nyolc éve monogám kapcsolatban él Fülöppel. Éppen csak az a furcsa, hogy ha nővel élne monogám kapcsolatban Tiszanánán, nem csak halálos bűnt követne el a saját tankönyve szerint, hanem porig is aláznák, mert a hűségében csak akkor hinnének, ha férfi partnerrel élné. A hűség ugyanis Tiszanánán a különneműeket megillető fogalom és tartok tőle, hogy nem csak Tiszanánán. Hanem széles e hazában, ahol egyébként többnyire promiszkuis párkapcsoltaban élnek mindazok, akik egyháznak és államnak éppen tetsző párkapcsolatként szokták hazudni magukat.

Az Országos Vérellátó Szolgálat elnézést kért a párkapcsoltban élő nőktől, akik elég bátrak voltak egyrészt együtt élni, másrészt kikérni maguknak a véradás körüli megaláztatást. Ők ugyanis segíteni akartak. De a szexuális irányultságra vonatkozó és kizárónak értékelhető kérdéssor, a mai napig fönt van az Országos Vérellátó honlapján és a véradó állomásokon kitett papír íveken.

Jobb, ha megszokják Hajdúnánáson és Nemesmedvestől Battonyáig a leszbikus, meleg párkapcsolatban élők vérét, mert eljöhet az a pillanat, amikor majd éppen ennek pár cseppje menti meg a heteró életüket. Isten ne adja, akár Fülöpné Erdő Máriáét is. Nem kívánom neki, de ha az életéről lesz szó, vajon utolsó erejével kitépi-e a branült a vénájából, ha megtudja, hogy éppen két halálos bűnbe esett leszbikus párnak köszönheti, ha tovább csörgedezik a vérük az ő ereiben? Vagy, megadja magát az isteni ítéletnek, miszerint Fülöpné Erdő Mária leszbikus vámpírként éljen tovább egészségesen? Ó, nem kívánom ezt a dilemmát szegénynek.

De őszintén érdekelne, hogy mit tanítanak majd az általános iskolások hittanóráján a kísérletező orvostudományról, amelyik lassan kész van arra, hogy bibliai értelemben súlyosan tisztátalan sertésszívet építsen be az ember szervezetébe, tovább ketyegő donorként. Meg kell majd fogalmazni a hittantanároknak az idevonatkozókat, még a megváltó infarktusuk és keringési zavaruk előtt, mert aztán egy szép napon hálatelt sertésszívvel ébrednek fel az őrzőben. Helyre kell akkor billenteni bizony a kizökkent erkölcsi időt, számot kell adni a hitben elkövetett disznóságokról, mert egy járó-dobogó-kalimpáló sertésszívhez méltóvá is kell válni. Köszöntöm tehát a leszbikus véradókat és vámpírokat és a sertésszívre váró álszent zombikat! Együtt vagyunk és ne áltassuk magunkat. Amire a tudomány képes, azt meg is fogja tenni. Találkozunk hajnalban, kakasszókor. Induljon a lift, le vagy föl, tetszés és igény szerint.


altszoveg